Skip to content Skip to navigation

ChatGPT, Google'a Karşı: İnternetteki Bilgiye Ulaşma Alışkanlıklarımız Nasıl Değişiyor?

Dr. Tuba Sarıgül

da-kuk/Getty Images

İlk web sitesinin 6 Ağustos 1991’de genel kullanıma sunulmasından sonra web sitelerinin sayısı her geçen gün katlanarak arttı ve aradan geçen 30 yılı aşkın sürede 1,2 milyara ulaştı. İnternetteki bilgi miktarının artmasıyla arama motorları, kullanıcıların istedikleri bilgiye ulaşabilmesi için kritik öneme sahip araçlar hâline geldi.

Klasik arama motorlarında kullanıcıların girdiği anahtar kelimelere göre en uygun sonuçlar listeleniyor, kullanıcıların ise arama sonuçları arasında aradıkları bilgiyle en fazla ilişkili olan bağlantıyı seçmesi gerekiyor. Ancak günümüzde kullanıcılar daha karmaşık sorgular yapıyor ve arama amaçlarının bağlamına daha uygun cevaplar bekliyor. Geleneksel arama motorları bu ihtiyaçları karşılamak için yetersiz kalırken doğal dil işleme ve büyük dil modelleri gibi yapay zekâya dayalı sistemler, yapılan sorguların bağlamına uygun anlamlı cevaplar verilmesine olanak tanıyor.

Peki, bu köklü değişim bilgiye ulaşma alışkanlıklarımızı nasıl etkileyecek?

Devamını okumak için TÜBİTAK Yayınlar web sitesini ziyaret ederek abone olabilirsiniz.