Skip to content Skip to navigation

Buradasınız

Meta Ray-Ban Display

Gürkan Caner Birer

Meta, yeni akıllı gözlüğü Meta Ray-Ban Display’i tanıttı. Gözlüğün en dikkat çeken özelliği, sağ camının içine gömülü küçük bir ekran aracılığıyla dijital içerikleri doğrudan görüş alanına taşıyabilmesi. Bildirimler, mesajlar, navigasyon yönlendirmeleri ya da canlı çeviriler bu ekrandan izlenebiliyor. Ekrandaki içerikler, sesli komutlarla ya da Meta Neural Band adlı bileklik sayesinde el hareketleri algılanarak kontrol edilebiliyor. Gözlükle birlikte sunulan bileklik, kas hareketleri sırasında oluşan sinyalleri yorumlayarak gözlükteki dijital ekranı kontrol eden komutlara dönüştürüyor.

Meta ile Ray-Ban, 2023 yılında günlük kullanıma uygun ilk akıllı gözlük modellerinden biri olan Ray-Ban Meta Smart Glasses’ı kullanıma sunmuştu. O model temel olarak fotoğraf ve video çekmek, müzik dinlemek ve sesli komutlarla mesaj yanıtlamak gibi işlevleri yerine getirebiliyordu. “Display” modeli ise artırılmış gerçeklik (AR) teknolojisinin tüketiciler tarafından günlük amaçlarla kullanılması sürecinde bir ara basamak oluşturuyor. Henüz tam olarak AR gözlük özelliklerine sahip olmasa da ekranın doğrudan görüş alanına entegre edilmesi, insan-bilgisayar etkileşiminin yüzümüz üzerinden gerçekleştiği “face computing” çağına geçiş için önemli bir adımı temsil ediyor.

Cihaz, 12 megapiksel kameraya, açık kulak ses sistemine (kulağı kapatmadan sesi doğrudan kulağa yönlendiren sistemler) ve 6 mikrofona sahip. Tek şarjla yaklaşık 6 saat kullanılabiliyor, şarj kutusuyla birlikte kullanım süresi toplamda 30 saate ulaşabiliyor. ABD’de 30 Eylül 2025’te satışa sunulan ürünün diğer ülkelerde 2026 yılı içinde piyasaya sürülmesi bekleniyor.

Akıllı gözlüklerin günümüzdeki modellerden farklı olarak cep telefonuna ihtiyaç duymadan çalışabilmesi yönünde somut bir adım olan bu teknolojinin yaygınlaşması konfor, gizlilik ve pil performansı gibi sorunların nasıl çözüleceğine bağlı olacak.

Kaynaklar: