Doç. Dr. Adem Polat, meme kanseri ameliyatlarında çığır açabilecek ve yapay zekâ, biyoteklnoloji gibi alanlarda gelişmiş bilimsel ve mühendislik bilgisine dayalı olarak geliştirilen meme kanseri görüntüleme cihazı MamoScope’u üretti.
Bilim ve Teknik, TÜBİTAK'ın Ekim 1967'den beri yayımlanan aylık popüler bilim ve teknik dergisidir ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından lise ve dengi okullara; Genelkurmay Başkanlığı tarafından Silahlı Kuvvetler personeline tavsiye edilmiştir.
Bilim ve Teknik dergisi Haziran 2006'da çıkan 463. sayısında ilk sayıdan başlayıp 457. sayısına kadar olan dergilerini sanal ortama aktararak okurlarına DVD biçiminde Bilgi Hazinesi adıyla hediye olarak vermiştir.
Doç. Dr. Adem Polat, meme kanseri ameliyatlarında çığır açabilecek ve yapay zekâ, biyoteklnoloji gibi alanlarda gelişmiş bilimsel ve mühendislik bilgisine dayalı olarak geliştirilen meme kanseri görüntüleme cihazı MamoScope’u üretti.
Dream Recorder, Hollanda’daki Modem stüdyosu tarafından geliştirilen ve rüyaları görsel videolara dönüştüren açık kaynaklı bir cihaz.
Bilim ve Teknik Düşünme Kulesi köşesinde Ekim 2025'te yayımlanan İşlemsiz Kendoku ödüllü sorusunu çözenler arasından çekilişle belirlenecek 10 kişiye TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları tarafından yayımlanan Mutlu Beyin kitabı hediye edilecek.
Hayvanlarda bulunan venom adı verilen zehir türü, etkisini ısırılma, sokulma ya da bir yara yoluyla kana karıştıkları zaman gösterir. Ağız yoluyla alındıklarında ise genellikle sindirim sistemindeki enzimler tarafından parçalanarak etkisiz hâle gelirler.
Yapay zekâ, eğitim teknolojileri alanında ders planlamasından öğrenci değerlendirmesine, kişiselleştirilmiş öğrenmeden sanal rehberliğe kadar pek çok alanda çığır açıcı değişimler yaratmaya başladı.
NASA’nın Perseverance aracının Mars’ta bir zamanlar yaşam olabileceğine işaret eden yeni bulgulara ulaştığı haberi kamuoyunda heyecanla karşılandı.
Tarımsal üretimde verim ve kalite kaybını önlemek için başvurulan pestisitlerin, biyoçeşitliliği koruyacak ve sürdürülebilir tarıma katkıda bulunacak şekilde kullanılması gerekir.
mikkelwilliam/iStock
Son yıllarda yapılan araştırmalar oyun içi alışverişlerin ardında yatan psikolojik faktörleri ortaya koyuyor.
Hiç dijital oyun oynarken bir anlık kararla “Şimdi Satın Al!”ı tıklayıp sonra pişmanlık yaşadığınız oldu mu? Severek oynanan dijital oyunlar, oyuncuları kimi zaman farkında olmadan hızlı kararlar almaya ve harcamalar yapmaya itebiliyor.
Oyun dünyasında “En iyisi kim?” sorusu hep sorulur. Çoğu oyunda bunun için sıralamalar yapılır ve oyuncular arasında kıyasıya bir rekabet yaşanır. Ancak bu rekabet sadece kazanmak için değil, aynı zamanda kişinin dijital oyun ortamında etkileşimde bulunduğu sanal çevresinde beğenilmek ve takdir edilmek için de olabilir. Mesela bir oyunda nadir bir kostüm ya da özel bir eşya almak, diğer oyunculara “Bakın, ne kadar havalıyım!” mesajı vermek için bir araç hâline gelebilir. İşte bu noktada “beğenilme ve popüler olma arzusu” devreye girer.
Devamını okumak için TÜBİTAK Yayınlar web sitesini ziyaret ederek abone olabilirsiniz.
Yazar:
TÜBİTAK Remzi Oğuz Arık Mahallesi Tunus Cad. No: 80 06540 Kavaklıdere Çankaya/ANKARA
E-Posta: bteknik@tubitak.gov.tr
yayinlar.tubitak.gov.tr
E-Posta: abone@tubitak.gov.tr