Skip to content Skip to navigation

Dijital Oyun Oynarken Anlık Kararlara Dikkat!

Prof. Dr. Hakan Cengiz

mikkelwilliam/iStock

Son yıllarda yapılan araştırmalar oyun içi alışverişlerin ardında yatan psikolojik faktörleri ortaya koyuyor.

Hiç dijital oyun oynarken bir anlık kararla “Şimdi Satın Al!”ı tıklayıp sonra pişmanlık yaşadığınız oldu mu? Severek oynanan dijital oyunlar, oyuncuları kimi zaman farkında olmadan hızlı kararlar almaya ve harcamalar yapmaya itebiliyor.

Oyun dünyasında “En iyisi kim?” sorusu hep sorulur. Çoğu oyunda bunun için sıralamalar yapılır ve oyuncular arasında kıyasıya bir rekabet yaşanır. Ancak bu rekabet sadece kazanmak için değil, aynı zamanda kişinin dijital oyun ortamında etkileşimde bulunduğu sanal çevresinde beğenilmek ve takdir edilmek için de olabilir. Mesela bir oyunda nadir bir kostüm ya da özel bir eşya almak, diğer oyunculara “Bakın, ne kadar havalıyım!” mesajı vermek için bir araç hâline gelebilir. İşte bu noktada “beğenilme ve popüler olma arzusu” devreye girer.

Devamını okumak için TÜBİTAK Yayınlar web sitesini ziyaret ederek abone olabilirsiniz.

Yazar:

Prof. Dr. Hakan Cengiz
Karabük Üniversitesi İşletme Fakültesi, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bölümü