Yeni bir araştırma, Samsung ve LG marka akıllı televizyonların kullanıcıların ekran aktivitelerini sürekli olarak takip ettiğini ve her 10 milisaniyede bir ekran görüntüsü aldığını ortaya koydu. Otomatik İçerik Tanıma (ACR) adı verilen bu teknoloji, ekran görüntüleri ve sesleri medya kütüphanesinde yer alan içeriklerle kıyaslayarak izlenen içeriği tespit ediyor. Böylece kullanıcının tercih ettiği içerikler analiz ediliyor. Samsung cihazları her yarım saniyede bir, LG cihazları ise her 10 milisaniyede bir ekran görüntüsü alarak hem televizyon yayınlarını hem de bilgisayar ve oyun konsolları gibi harici cihazların kullanımını izleyebiliyor.
Bu durum, kullanıcı gizliliği açısından büyük bir sorun oluşturabilir. ACR’den çıkış yapmak mümkün olsa da bu işlem oldukça karmaşık ve zahmetli. Samsung cihazlarda 37 tıklama gerektiren bu süreç, hassas içeriklerin kullanıcı bilgisi olmadan kaydedilmesi endişelerini artırıyor.
Araştırmacılar, ACR’nin bölgeye göre farklı çalıştığını da belirledi; örneğin, İngiltere’de veri gönderimi sınırlıyken, ABD’de HDMI kullanımında bile veri aktarımı gerçekleşiyor.
Kaynaklar: