Virginia Tech’teki Fralin Biyomedikal Araştırma Enstitüsünde çalışan bilim insanları, glioblastomaya karşı umut vadeden bir molekül geliştirdi.
İnternette karşımıza çıkan birçok site, arama motorlarında sıralarda yer alacak şekilde sürekli optimize ediliyor. SEO (search engine optimization) olarak kısaltılan bu süreç yerini, web sitelerindeki içeriklerin ChatGPT gibi yapay zekâ sistemleri tarafından daha verimli değerlendirmesini sağlayacak şekilde optimize edilmesini amaçlayan, AEO’ya (Answer Engine Optimization) yani yanıt motoru optimizasyonuna bırakıyor.
Geleneksel arama motorları kullanıcılara aradıkları bilginin bulunabileceği internet sitelerinin adreslerini alt alta sıralanmış şekilde sunarken AI destekli sogbet robotları farklı kaynaklardan aldığı bilgileri anlamlı bir şekilde bir araya getirerek doğrudan sorunun bağlamına uygun yanıtlar üretir. Bu temel paradigma değişimi, internet ortamında üretim stratejilerini köklü şekilde dönüştürüyor. SEO anahtar kelime odaklıyken AEO, kullanıcıların sohbet robotlarına sorabileceği sorulara doğrudan ve konuşma diline uygun yanıtlar vermeye odaklanıyor. AEO’ya göre optimize edilen içeriklerde konuşma diline yakın, açık cümleler şelinde yazılan bilgiler tercih ediliyor ve kullanılan kaynaklar belirtiliyor.
Yakın dönemde yapılan bir araştırma, Amerikalıların %27’sinin arama motorları yerine ChatGPT veya Perplexity gibi AI destekli sohbet robotlarını kullanmaya başladığını ortaya koyuyor. ChatGPT’nin tıklanabilir linkler, haritalar ve diğer arama araçlarını entegre etmesi, platformu daha çekici bir arama seçeneği hâline getirirken ChatGPT’den gelen yönlendirme internet sitelerinin trafiğini de artırıyor. Yapay zekâ şirketlerinin 2025’in ilk çeyreğinde küresel ölçekte şirketlere yapılan toplam yatırım miktarının %58’ini almış olması da bu dönüşümün hızını gösteriyor.
Kaynaklar: