Sağlık

Sporun ruhuna aykırı, eşit koşullarda yarışma ortamını bozan, spor kamuoyunun güvenini zedeleyen ve sporcuların sağlığını tehlikeye atan bir olgu...

Uzay-Fizik

Merkür’ün yüzeyinin şimdiye kadarki en ayrıntılı topografik haritası geçtiğimiz Mayıs ayında yayımlandı. Harita NASA’ya ait MESSENGER (MErcury Surface, Space ENvironment, GEochemistry, and Ranging) adlı uzay aracıyla elde edilen 100.000’den fazla görüntü kullanılarak  oluşturuldu.

Teknoloji

Yurtdışındaki ilk doğum günümde bir arkadaşımla yemeğe çıktık. Âdet olduğu üzere önce Kanada mutfağını biraz çekiştirdik. Sonra o bana Fransız mutfağını ben de ona Türk mutfağını anlattım.

Sağlık

Aç kalarak yapılan, kısa sürede kilo verdiren zayıflama programlarının ve aşırı egzersizin bir arada olduğu durumlar ani ölümlere sebep olabilir.

Dünya-Yaşam

Bir pazar öğleden sonra evinizde uzanmış dinleniyorsunuz, hayaller kuruyorsunuz. Bu arada sol eliniz uzanıp boynunuzu kavrıyor, elinizin boynunuzu sıkmasıyla kendinize geliyorsunuz.

Teknoloji

Tesla’nın Otopilot Modundaki İlk Ölümlü Kazası, Bitcoin Madenciliğinin Kazancı Yarıya Düştü, “Pokemon Go” Çılgınlığı, Giyilebilir Cihazlar Şifrenizi Ele Verebilir, Google’dan Sürpriz Satın Alma, Microsoft Şaşırtıyor: Ubuntu Windows’ta...

Çoklu Ortam

Bilgi Paketleri

Yerküre, Dünya gezegenidir ve genelde yapısı ile ilgili konularda kullanılır. Yerbilim (jeoloji) çalışmaları ile yapısı anlaşılmaya çalışılan Yerküre’ye ait bilgilerin çoğu, sismik dalgaların incelenmesi sayesinde elde ediliyor.

Özel Görelilik Kuramı ya da İzafiyet teorisi, Albert Einstein tarafından 1905'te Annalen der Physik dergisinde, "Hareketli cisimlerin elektrodinamiği üzerine" adlı 2. makalesinde açıklanan ve ardından 5. makalesi "Bir cismin atıllığı enerji içeriği ile bağlantılı olabilir mi?" başlıklı makaleyle pekiştirilen fizik kuramıdır.

Pek çok kişi klonlama kavramını ilk kez klonlanmış koyun Dolly’nin dünyaya gelmesi ile duydu. Moleküler genetik teknikleri kullanılarak bir canlının ya da hücrenin genetik olarak kopyasının oluşturulmasını amaçlayan klonlamanın üreme ve tedavi amaçlı kullanımına yönelik bilimsel araştırmalar hızla devam ediyor.

Evren hakkında bilmediğimiz belki milyonlarca, hatta daha fazla şey var. Milyarlarca yıldan beri, sınırlarını tamamen öğrenemediğimiz, hatta belki de hiçbir zaman öğrenemeyeceğimiz bu sonsuz düzlemde sürekli bir evrim yaşanıyor

________________________________Bölümlerimiz_______________________________

Tübitak Bilim ve Teknik Dergisinin düzenlediği Bilim Söyleşileri'nin fotoğraf galerine buradan ulaşabilirsiniz.

Tübitak Bilim ve Teknik Dergisiyle beraber verilen Yeni Ufuklara kitapçıklarına bu bölümden ulaşabilirsiniz.

Bilim ve Teknik Dergisinin Satranç köşesi satranç oyununu öğrenmek ya da geliştirmek isteyenler için her ayrıntıya özenle yer vermiş.

Yavuz EROL tarafından Tübitak Bilim ve Teknik Dergisi altında “Kendimiz Yapalım” kategorisinde yayımlanan çeşitli elektronik projeler.