Uzay-Fizik

Evren büyük gizemlerle dolu ve insanlık her geçen gün bu gizemleri çözmeye bir adım daha yaklaşıyor. Bilimsel araş- tırmalar yaparken yalnızca sıkıcı bilgisayar kodlamaları ya da matematiksel formüllerle karşılaşmıyor bilim insanları.

Türkiye Uluslararası İnsansız Hava Araçları (İHA) Yarışması TÜBİTAK’ın ev sahipliğinde ikinci kez 13-16 Temmuz 2017 tarihlerinde TUSAŞ-Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TAI) Kahramankazan yerleşkesinde gerçekleştirildi.

Gökbilimciler ilk kez bir karadeliğin doğumuna tanıklık etti. Güneş Sistemi’ne 22 milyon ışık yılı uzaklıktaki NGC 6946 gökadasındaki N6946-BH1 yıldızı ölürken bir karadelik oluştu.

Merkür: Ayın ilk yarısından sonra gün batımında batı ufkunda gözlenebilir. Ufuktan fazla yükselmeyeceğinden, gezegeni görmek için gözlem yerinin yüksek, ufkun da temiz olması gerekiyor.

Geceleri gökyüzünde, uzaklardaki bir şehir ışığı gibi parıldar Jüpiter. Güneş Sistemi’ndeki kütlesi en yüksek gezegen olarak bizleri, sistemin derinliklerinden gelen göktaşlarından koruyan bu kocaman komşumuzun, bilmediğimiz iki uydusu daha olduğunu keşfettik.

Tehlikeli trafik kazalarının birçoğu sisli havalarda meydana gelir. Bu nedenle sürücüler görüş mesafesinin belirgin derecede düştüğü sisli hava koşullarında hızlarını düşürmeleri gerektiğini bilir. Ancak araştırmalar sisin, çevremizde hareket eden nesnelerin hızlarını gerçekte olduğundan farklı algılamamıza neden olduğunu gösteriyor.

Yıldırım bir uçağa çarptığında hiç zarar vermeyebileceği gibi ciddi hasarlara da yol açabilir. Yıldırımların sebep olduğu son kaza 1988 yılında meydana geldi. Sonraki yıllarda ise yıldırımların uçaklar üzerinde etkilerinin belirlenmesi sayesinde etkin koruma teknikleri geliştirildi.

Yeni bir araştırmaya göre denizaltılarla irtibat kurmak amacıyla kullanılan çok düşük frekanslı (VLF) radyo iletişimi, gezegenimizi yüksek enerjili elektron ve protonlardan koruyan bir çeşit balon oluşturuyor olabilir.