Uzay-Fizik

Perseus (Kahraman) Gökadası’nın çevresindeki sıcak gazların oluşturduğu “dalgaların” görüldüğü bu fotoğraf Chandra X-ışını Gözlemevi tarafından alınan görüntülerin ve bilgisayar simülasyonlarının birleştirilmesi ile elde edildi.

Merkür: Gün doğmadan önce doğu ufkunda ayın ilk yarısına kadar gözlenebilecek. Özellikle ayın 16’sında Mars ile birbiri-ne değecek kadar yakınlaşmaları görülmeye değer. İkiliye daha yüksekte parlayan Venüs eşlik ediyor.

Türkiye’de yapılan uzay ve gökbilim araştırmaları, heveslilerin sayısı arttıkça ilerlemeye devam edi-yor. Türkiye’de ve Japonya’daki gözlemevlerinde gözlemsel astrofizik alanında araştırmalar yürüten Türk bilim insanları yeni bir ötegezegen keşfetti.

Bugün evrenin büyük ölçekteki yapısıyla ilgili hâlâ cevaplanmayı bekleyen sorular var: “Eğer karanlık madde varsa doğasını nasıl anlayabiliriz?”, “Karanlık enerji boş uzayın enerjisi midir, yoksa kozmolojik sabit midir?”, “Acaba karanlık madde ve karanlık enerji diye bir şey yok da genel görelilik kuramında bir hata mı var?”.

Evren büyük gizemlerle dolu ve insanlık her geçen gün bu gizemleri çözmeye bir adım daha yaklaşıyor. Bilimsel araş- tırmalar yaparken yalnızca sıkıcı bilgisayar kodlamaları ya da matematiksel formüllerle karşılaşmıyor bilim insanları.

Türkiye Uluslararası İnsansız Hava Araçları (İHA) Yarışması TÜBİTAK’ın ev sahipliğinde ikinci kez 13-16 Temmuz 2017 tarihlerinde TUSAŞ-Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TAI) Kahramankazan yerleşkesinde gerçekleştirildi.

Gökbilimciler ilk kez bir karadeliğin doğumuna tanıklık etti. Güneş Sistemi’ne 22 milyon ışık yılı uzaklıktaki NGC 6946 gökadasındaki N6946-BH1 yıldızı ölürken bir karadelik oluştu.

Merkür: Ayın ilk yarısından sonra gün batımında batı ufkunda gözlenebilir. Ufuktan fazla yükselmeyeceğinden, gezegeni görmek için gözlem yerinin yüksek, ufkun da temiz olması gerekiyor.