Uzay-Fizik

Merkür: Güneş’e yakın konuma doğru ilerleyen gezegen ayın ilk birkaç günü dışında gözlenemeyecek. Merkür’ü gün doğma-dan önce Doğu ufkunda görebilirsiniz.

2017’de iki Ay iki Güneş olmak üzere toplam dört tutulma gerçekleşecek. Ay tutulmalarını ülkemizden gözleyebilirken Güneş tutulmalarını göremeyeceğiz.

Genel görelilik kuramı, ışık hızıyla yol alan ve uzay-zamanın dokusunda değişikliklere sebep olan kütleçekimsel dalgaların varlığını tahmin eder. Ancak bu dalgaları doğrudan gözlemlemek çok zordur. Çünkü uzayza-mandaki etkileri çok zayıftır. Örneğin Dünya ile Güneş’in arasından geçen kütleçekimsel dalgalar iki gök cismi arasındaki mesafenin atom çekirdeği ölçeğinde değişmesine sebep olur. Bu yüzden Einstein, genel görelilik kuramını ilk geliştirdiğinde kütleçekimsel dalgaların hiçbir zaman gözlemlenemeyeceğini düşünmüştü.

Bir grup araştırmacı, KIC 9832227 olarak bilinen yıldız çiftinin 2022’de birleşip patlayarak kısa süre için de olsa gökyüzünün en parlak nesnesi haline gelebileceği tahmininde bulundu.

Ocak’ta Gezegenler ve Ay Ne Durumda?

Waterloo Üniversitesi’nden araştırmacılar yılda yaklaşık 10 kara delik tespit edecek bir yöntem geliştirdi. Bu yöntemle bulunacak yeni kara delikler, şimdiye kadar bilinen kara deliklerin sayısını iki yıl içinde ikiye katlayabilir.

Sahipler kavgadan nefret eder. Aslında nefretten de. O yüzden kavgacılarla kavga etmezler. Onlar gibi olurlarmış. Temizlemek bana düşer. Arındırıcı her şeyi ve herkesi temizleyebilir. On milyon derece.