Denizaltı
araçlarının tasarımında pervaneli çözümler son derece yaygın olmasına rağmen,
bu çözümler oldukça düşük verimliliğe sahiptir. Bu sistemlerde özellikle geçici
rejim tepkisinde (transient response) ciddi gecikmeler görülmektedir. Ayrıca pervanenin
ihtiyaç duyduğu enerjiyi alacağı akü yada pil tüm hacmin yaklaşık %70 ini kaplamaktadır.
Bütün bunlar aracın denetimini zayıflatmakta, taşınabilecek yararlı yük değerini
azaltmakta ve görev süresini kısaltmaktadır.
Bütün
bu sorunları aşmak amacı ile MIT mühendisleri 160 milyon yıldır sularda bütün
bu sorunları çözümlemiş olarak gezinen ton balığını taklit etmeyi hedeflemişlerdir.
Bu
hedef son derece karışık bir tasarım sürecini başlatmıştır. Kullanılan mekanizmanın
kinematik incelenmesinin yanısıra gövdenin bu mekanizma ile suda yarattığı hareketin
modellenmesi detaylı hesaplamaların yapılmasını gerektirmiştir.