Mikro
uçan araçların önemli bazı özellikleri şunlardır: * İletilen görüntüdeki önemli
detayları ayırt edebilecek düzeyde çözünürlülük, * Kısa menzil gece/gündüz
saha görüntüleme sistemi taşıması gerekliliği, * Kullanıcıların, görüntülerin
nereden geldiğini belirleyebilmeleri için, uygun jeo-konum belirleme yeteneği, *
Yeterli araç menzili, * Tam-zamanlı haberleşme, * Hafif ve bir sırt çantasında
taşınacak dayanıklılık, * Araç harcanıp feda edilebilecek düzeyde kabul edilebilir
maliyet, * Aracın gizliliğini koruyabilmesi; görülmesi, duyulması ve başka
türlü ortaya çıkartılmasının zor olması, * Kullanıcısının yerini belli etmeyecek
özelliklerde olması.
|
|
Güncel teknolojiyi
kullanarak bir çok MAV teknolojisi prototipi geliştirilmiştir. Yapılan çalışmalar
halen kullanılmakta olan güç kaynaklarından daha üstün özelliklere sahip uzun
ömürlü güç kaynaklarının geliştirilmesi gerektiğini göstermektedir. Güç kaynaklarına
bir örnek olarak, IGR Inc. gösterilebilir. Bu firma mikro hava araçlarında itki
oluşturmak ve elektrik aksamında kullanılmak üzere hafif, yaklaşık 25 gr ağırlığında,
tek kullanımlık katı-oksit yakıt hücreleri üretmektedir. Bu güç kaynaklarının
enerji yoğunluğu, lityum pillerin enerji yoğunluğunun yaklaşık altı katı kadardır.
Phoenix'te bir teknoloji şirketi olan M-DOT ise, 600 gr itki oluşturabilen, çok
küçük gaz-türbinli motorlar üzerine çalışmaktadır. Kabaca bir yumurta büyüklüğünde
ve yaklaşık 78 mg ağırlığındadır. Aynı zamanda, kanat çırpma teknolojisi gibi
geleneksel olmayan uçuş teknolojileri de geliştirilmektedir. Faulhaber Grup, 1.9
mm çap, 5.5 mm uzunluk ve 91 mg ağırlık ile, 2001 yılında, manyetik motor ölçülerinde
bir alt limite ulaşmıştır. Bu motorlar halen Almanya'da Mikroteknik Enstitüsü'nde
ve Stanford Üniversitesi'nde kullanılmaktadır.
|