|
ROK
Şah ve Kaleyle yapılan 2 hamlenin oluşumundan
oluşan tek bir harekettir. Oyunda bir en fazla
bir defa yapabilirsiniz. Şahınız
Kaleye doğru iki hamle atar. Aynı hamlenin
devamı olarak, Kale Şahın üzerinden
atlar ve yanına yerleştirilir.
|
|
Tahtanın
iki kanadından birine rok atabilirsiniz. ŞAH KANADINA
(Şahın olduğu taraf) veya VEZİR KANADINA (Vezirin
olduğu taraf)Diagramda Beyaz ŞAH KANADINA ROK ATMIŞTIR.
|
|
Bu
durumda Siyah VEZİR KANADINA ROK ATMIŞTIR.
Vezir kanadına rok atılırsa Şah merkeze daha yakın
olur. Şah kanadına rok atılırsa Şah daha kenardadır.
|
|
Sadece
kıpırdamamış bir Şah ve Kale ile rok atabilirsiniz.
Siyah rok ATAMAZ çünkü Şahıyla oynamıştır.
Şahını eski yerine gelse bile ROK ATAMAZ. Beyaz
ise VEZİR KANADINA rok ATAMAZ çünkü
VEZİR KALESİYLE oynamıştır.Fakat ŞAH KANADINA
ROK ATABİLİR.
|
|
ŞAH
ALTINDAYKEN rok ATILAMAZ. Burada Siyah
Fille ŞAH ÇEKİLMİŞ durumdadır. Şah tehdidinden
kurtulmak için ROK ATILAMAZ. Daha önceden Şah
çekilmiş, ama Şahınız kıpırdamamışsa rok atabilirsiniz.
|
|
Rakip
taşla kontrol edilen yere gelecek şekilde rok atamazsınız.
Bu konumda eğer Beyaz VEZİR KANADINA rok atarsa
Şah, Filin tehdidi altında kalmış olur. |
|
Eğer
Şah, rakip taş tarafından kontrol edilen bir kareden
geçmek zorundaysa ROK ATAMAZ. Burada Beyaz VEZİR
KANADINA ROK ATAMAZ çünkü Beyaz Şah, Siyah Kalenin
kontrol ettiği bir kareden geçmek zorundadır. Beyaz
ŞAH KANADINADA ROK ATAMAZ çünkü Beyaz Şah, Siyah
Fil tarafından kontrol ettiği bir kareden geçmek zorundadır.
|