Ayrıntılar

Köpekler ve kediler en yaygın evcil hayvanlar. Tarihçiler arkeolojik kanıtlardan, örneğin fosillerden insanların hayvanları evcilleştirmesi konusunda pek çok şey öğrenmiş.

Küçük hayvanları yakalayan ve sindiren bitkiler yüzyıllardır insanların merakını cezbediyor. Dünyadaki yaklaşık 600 tür etçil bitki avlarını yakalamak için dâhice stratejiler geliştirmiş. Tüm etçil bitkiler yeşil renkli. Yani gerekli enerjiyi şeker formunda sağlamak ve depolamak için güneş ışığını kullanabiliyorlar. Ancak etçil bitkiler hayvanları avladıklarında özellikle nitrat ve fosfat gibi mineralleri temin ediyor.

Dünyanın aktif deprem kuşaklarından biri olan Alp-Himalaya deprem kuşağı üzerinde olan ülkemizin yüz ölçümünün % 42’si birinci derece deprem kuşağında yer alıyor. En yıkıcı doğal afetlerden
biri olan depremle ilgili az bilinenler bu ay Ayrıntılar köşemizde.

Yaşamın en önemli yapı taşlarından biri olan, sadece su içeren yağmur Dünyamıza en az 2,7 milyar yıldır yağıyor. Ayrıntılar’da bu ay yağmurla ilgili az bilenenlere yer verdik.

Köprü tasarlayan mühendisler, daha sağlam köprüler inşa etmek için geçmişte yapılan hataları inceler. Köprü yapımı tarihi boyunca öğrenilen bilgiler, her yeni köprünün tasarımının ve teknolojisinin gelişmesine katkıda bulunuyor.

Metabolizma bir organizmada canlılığın korunması için gerçekleşen tüm kimyasal tepkimeler anlamına geliyor. Ancak metabolizma kavramı sadece biyolojik sistemlerde gerçekleşen kimyasal tepkimeler için kullanılmıyor, aynı zamanda şehirler gibi yapay sistemler için de kullanılıyor.

7537 amfibi (hem karada hem suda yaşayan canlı) türünün 6631’ini kurbağa türleri oluşturuyor. Bu kadar farklı türü olan kurbağalarla ilgili az bilinenler bu ayki Ayrıntılar’da.

Arthur, Bertha, Cristobal, Gustav, Laura, Amanda, Boris, Cristina, Norbert, Xavier, Sandy... Bunlar sanatçı ya da sporcu ismi değil. Ünleri yol açtıkları can ve mal kayıplarından geliyor.

Köşede Ara