Kozmoloji (Evrenbilim)

Geceleri gökyüzünde, uzaklardaki bir şehir ışığı gibi parıldar Jüpiter. Güneş Sistemi’ndeki kütlesi en yüksek gezegen olarak bizleri, sistemin derinliklerinden gelen göktaşlarından koruyan bu kocaman komşumuzun, bilmediğimiz iki uydusu daha olduğunu keşfettik.

Çekirdek’i gönderdikten sonra boş oturmadık elbette. Hemen ikinci filonun, Fidan’ın hazırlıklarına giriştik. Çekirdek güneş yelkenlisini kullandığımız ilk büyük çaplı projeydi, o yüzden bu teknolojide hayli acemi sayılırdık. Daha öğrenecek çok şeyimiz vardı.

Güneş Sistemimizde yaşam olduğu düşünülen gök cisimlerinden biri de Jüpiter’in uydusu Europa. Yüzeyi tamamen buzdan oluşan Europa’daki geniş buz tabakalarının altında ise sıvı halde su bulunduğu biliniyor.

Bir grup araştırmacı, KIC 9832227 olarak bilinen yıldız çiftinin 2022’de birleşip patlayarak kısa süre için de olsa gökyüzünün en parlak nesnesi haline gelebileceği tahmininde bulundu.

Sahipler kavgadan nefret eder. Aslında nefretten de. O yüzden kavgacılarla kavga etmezler. Onlar gibi olurlarmış. Temizlemek bana düşer. Arındırıcı her şeyi ve herkesi temizleyebilir. On milyon derece.

Güneş Sistemi’nin en küçük üyelerinden olan kuyrukluyıldızlar ve asteroitler birbirine benzeyen ancak birbirinden farklı özellikleri olan gök cisimleri.

Halley Kuyrukluyıldızı yaklaşıyordu. Tüm dünyadaki gökyüzü severler bu heyecana kapılmıştı ve 76 yılda bir geçen bu kuyrukluyıldızı görmek için sabırsızlanıyordu. Peki ya Türkiye’de yaşayan meraklılar?

Çıplak gözle kolayca fark edilebilen gökcisimleri (örneğin Güneş, Ay, Güneş Sistemi’ndeki gezegenlerin bazıları, bazı yıldızlar) antik dönemlerden beri biliniyor.