Gökbilim ve Uzay Araş.

Merkür: Ayın ortasından sonra gün doğumundan önce gözlem için uygun konumda olacak. Ancak bunun için gözlem koşulları-nın çok iyi olması gerekiyor.

Evrende yalnız mıyız? İnsanlık, varoluşundan beri bu sorunun cevabını aramakla meşgul. Gözlemler ve hayal gücü ile dolu binlerce yılın ardından, 20. yüzyılın ortalarında nihayet çeşitli gök cisimlerine gidip buraları araştıracak teknolojiye erişmeyi başardık.

Geçtiğimiz aylarda ülkemizde ve Dünya’da birçok deprem oldu. Özellikle Ege Bölgesi’nde art arda yaşanan depremlerin ardından uzmanlar “2017 boşalım yılı olacak” diye açıklamalar yaparken, depremlerin sadece bizim gezegenimizde değil başka gezegenlerde ve yıldızlarda da olabileceğini belirtti.

Uluslararası bir araştırma grubu Nature’da yayımladıkları makalede sıra dışı bir yıldız sistemi keşfettiklerini açıkladı. Transit yöntemi kullanılarak yapılan gözlemler, TRAPPIST-1 adlı yıldızın etrafında büyüklüğü yaklaşık Dünya’nınki kadar olan en az yedi gezegen olduğunu gösteriyor.

Kuramsal olarak bir uydunun uydusu olabilir. Ancak Güneş Sistemi’nde şu ana kadar uydusu olan bir uydu keşfedilmedi. Bir gök cisminin başka bir gök cisminin etrafında, uydu olarak hareket edebileceği yörünge bölgesi Hill küresi olarak isimlendirilir.

Merkür: Ay boyunca Güneş’e yakın olacak gezegen ayın ilk haf-tasından sonra Güneş’in doğusuna geçecek. Ay sonuna kadar Güneş’ten olan ayrılığı artsa da akşamları gün batımında gözle-nebilecek kadar ufuktan yükselmiş olmayacak...